موزه هنر یان‌پاتر شهر ملبورن

موزه هنر یان‌پاتر شهر ملبورن ایالت ویکتوریا استرالیا

موزه هنر یان‌پاتر (The lan potter museum of art) نخستین گالری بزرگ جهان است که منحصراً به هنر استرالیا اختصاص دارد. موزه یان‌پاتر یک نمایشگاه دیدنی و جذاب شامل ۲۰ مجموعه هنری است که دریک مجتمع با معماری فوق‌العاده برجسته قرار دارد.

موزه یان‌پاتر در سال ۱۹۷۲ تأسیس و در سال ۱۹۸۸ افتتاح شد. این مجموعه در دانشگاه ملبورن واقع در خیابان سوانستون بین خیابان‌های فارادی و الغین، ایالت ویکتوریا، استرالیا است. مدیرکل The lan potter museum of art کلی گلهلی است که در سال ۲۰۱۳ منصوب‌شده است.

موزه هنر یان‌پاتر ملبورن
موزه هنر یان‌پاتر ملبورن

دانشگاه ملبورن استرالیا میزبان موزه یان‌پاتر

دانشگاه ملبورن استرالیا بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه پردیس این کشوراست. دانشگاه پردیس ملبورن در سال ۱۸۵۳ تأسیس‌شده و ریاست دانشگاه بر عهده الیزابت الکساندر و معاون آن گلن دیویس است به‌طور متوسط ۴۰۶۸ نفر عضو هیئت‌علمی این دانشگاه هستند و تعداد ۴۵۴۱۱ نفر دانشجو که ۳۶۱۰ نفر از این دانشجویان در مقطع دکترا مشغول به تحصیل می‌باشند.

این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه در منطقه ویکتوریا و دومین دانشگاه قدیمی کشور استرالیا است. حدود ۱۰ دانشکده در محوطه این دانشگاه قرار دارد علاوه بر این تعدادی مراکز علمی پژوهشی نیز در این مکان واقع‌شده‌اند که موزه یان‌پاتر یکی از این مراکز است. دانشگاه ملبورن همچنین دومین دانشگاه استرالیا به‌لحاظ قدمت است که بسیاری از بزرگان استرالیا از این مکان فارغ التحصیل شده‌اند.

دانشگاه ملبورن استرالیا
دانشگاه ملبورن استرالیا

موزه یان‌پاتر همان‌طور که در سطح محلی شناخته‌شده است نشان‌دهنده هنر عظیم استرالیا است. این موزه شامل مجموعه‌ای بیش از ۱۵۰۰۰ اثر هنری است که این مجموعه به‌طور عمده شامل آثار کلاسیک و باستان‌شناسی، فرهنگ بومی، هنرهای تزئینی، مجموعه از طرح پوسترهای قرن ۲۰ و ۲۱ و آثار ارزشمند هنرمندان قرن ۱۹ و ۲۰ است.

فعالیت‌های موزه هنر یان‌پاتر

این موزه متعهد شده است که برای آموزش عموم در راستای بهبود زندگی فرهنگی و فکری جامعه کمک کند به همین علت است که فعالیت‌هایی همچون تدریس هنر را در بزرگ‌ترین دانشگاه استرالیا تقویت می‌کند.

این موزه از طریق ارائه تحقیقات عمده و حرفه‌ای، نمایشگاه‌های مستندات پروژه‌های معاصر فرصتی برای بازتاب بحث، جست‌وجو و یادگیری ارائه می‌دهد. The lan potter museum of art هنرهای تجسمی، کشف و بحث را به نمایش می‌گذارد.

فعالیت موزه هنر یان‌پاتر ملبورن
فعالیت موزه یان‌پاتر ملبورن

موزه یان‌پاتر در تلاش است که با تشویق اکتشاف، یادگیری و بحث چیزی بیش از یک موزه هنری وابسته به دانشگاه باشد، هدف این موزه دست‌یابی به موقعیتی است که به‌عنوان یک‌نهاد فرهنگی برای عموم شناخته شود.

موزه یان‌پاتر قصد دارد با ارائه خدماتی چون نمایشگاه‌های ویژه، برنامه‌های آموزشی و نمایش شهر از طریق ماتریس شیشه‌ای بیش از یک مکان عالی برای دیدن هنر باشد و از این طریق می‌خواهد مردم را در تمام حوزه‌های زندگی تشویق کند تا از جهان هنر لذت ببرند.

امکانات موزه یان‌پاتر

• همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها میزبان بازدیدکنندگان هستند.
• برنامه‌های آموزشی فرهنگی اجتماعی
• ارائه کاتالوگ و راهنما
• دسترسی دیجیتالی به مجموعه‌ها و نمایشگاه‌ها

معماران موزه هنر یان‌پاتر

موزه هنر یان‌پاتر توسط گروهی از بهترین معماران بناشده است افرادی که در این تیم پروژه قرار داشتند عبارت‌اند از: بیل کورتیس، آدریان امور، لیستا آگیوس، دانابرژینسکی، کایرن بویل، کی لی چونگ، لویزادی گرگوریو، هولگرفریز، کریس خداسل، رابرت کلاک، باربارامئو، راین استرونز، ماریوس وگل و جکی واگنر بود.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن