ورزشگاه کریکت ملبورن

ورزشگاه کریکت ملبورن استرالیا میزبان المپیک ۱۹۵۶

ورزشگاه کریکت ملبورن (Melbourne cricket Ground) ورزشگاه ای مخصوص کریکت و فوتبال در ایالت ویکتوریا استرالیاست. این ورزشگاه که در سال ۱۸۵۳ تأسیس‌شده دارای ۱۰۰۰۲۴ نفر ظرفیت هست. این استادیوم که میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۵۶ و بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۰ بوده است یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های استرالیا و جهان است.

ورزشگاه کریکت ملبورن
ورزشگاه کریکت ملبورن

استادیوم کریکت استرالیا به دلیل چمن بیضی‌شکل در بین دیگر ورزشگاه‌های استرالیا نمایی منحصربه‌فرد دارد. هزینه ساخت آن نیز ۱۵۰ میلیون دلار محاسبه‌شده است. همچنین زمین آن در ابعاد ۱۷۱*۱۴۶ مترمربع طراحی‌شده است. همچنین شهر ملبورن شهری ورزشی است که توانسته رتبه یک ورزش استرالیا را برای خود حفظ کند و سالانه رویدادهای مهم ورزشی استرالیا اکثراً در این شهر برگزار می شود.

حماسه ملبورن ایرانیان در ورزشگاه کریکت

ورزشگاه بزرگ ایالت ویکتوریا همواره میزبان بازی‌های بزرگ و خاطره‌انگیز بوده است برای ایرانی‌ها یک خاطره خاص و به‌یادماندنی دارد. بزرگ‌ترین استادیوم کشور استرالیا میزبان بازی پلی اف استرالیا و ایران برای صعود به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود. این بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید و استرالیا میزبان از رسیدن به جام جهانی بازماند.

حماسه ورزشگاه کریکت ملبورن
حماسه ملبورن ورزشگاه کریکت

بعدازاین اتفاق رسانه‌های ایرانی از این رویداد به‌عنوان حماسه ملبورن یادکردند. ایرانیانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا سفر به این کشور دارند می‌توانند از این ورزشگاه بازدید کنند زیرا این حماسه و خاطرات آن همواره برای ایرانیان زنده است.

ویژگی زمین ورزشگاه کریکت ملبورن

شهر ملبورن پایتخت ورزشی استرالیا محسوب می‌شود به همین دلیل استادیوم کریکت این شهر که یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های دنیا هست جزو جاذبه‌های گردشگری مهم استرالیا محسوب می‌شود. این مکان که بزرگ‌ترین ورزشگاه هست در منطقه پاک yarra واقع‌شده است. مردم کشور استرالیا از قدیم به این بازی علاقه‌مند بودند. آن‌ها به گفته خودشان این بازی جذاب را از بچگی در خون خود می‌بینند.

این زمین در کشور استرالیا به‌عنوان G شناخته می‌شود. این استادیوم همواره قهرمانان بزرگ و مشهوری به جهان معرفی کرده که معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به جیمز لوپ، مارک کهیل و… نام برد.

ویژگی های ورزشگاه کریکت ملبورن
ویژگی های ورزشگاه کریکت

این ورزشگاه که در اواسط قرن ۱۹ ساخته‌شده است همواره که بازی در آن انجام می‌شود جمعیت زیادی در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنند. گروه کریکت کشور استرالیا یکی از قوی‌ترین گروه‌های جهان است.

موزه المپیک ورزشگاه کریکت ملبورن

این ورزشگاه زیبا و بیضی‌شکل در تاروپود این شهر پایتخت ورزشی استرالیا بافته‌شده است. همچنین گالری استرالیایی ورزش و موزه المپیک نیز در اینجا قرارگرفته است. گردشگران و افرادی که در فصل تابستان از این موزه بازدید می‌کنند می‌توانند از بازی کریکت و افرادی که در فصل زمستان از موزه بازدید می‌کنند می‌توانند از بازی فوتبال در این ورزشگاه دیدن کنند.

نورافکن ورزشگاه ملبورن

زمین کریکت استرالیا بزرگ‌ترین زمین در دنیاست و دارای بلندترین برج نورافکن دنیا نیز هست. هرساله مسابقه گراند فینال ای اف آل که به‌منظور مشخص شدن قهرمان لیگ برتر استرالیاست در آخرین شنبه ماه سپتامبر در اینجا برگزار می‌شود. این بازی را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین وقایع ورزشی این کشور می‌شناسند.

ورزشگاه کریکت ملبورن
ورزشگاه کریکت استرالیا

فوتبال استرالیایی و کریکت از پرطرفدارترین ورزش‌های استرالیا هستند. تیم‌های مطرح فوتبال که زمین اختصاصی آن‌ها ورزشگاه کریکت ملبورن است، تیم‌های هارت و ویکتوری ملبورن نام دارند که هر دو در دسته الف بازی می‌کنند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن