جزیره فیلیپ ملبورن

جزیره فیلیپ ملبورن در ایالت ویکتوریا استرالیا

جزیره فیلیپ (phillip island) یک جزیره در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی ملبورن استرالیاست. نام این جزیره برگرفته از آرتور فیلیپ دریادار بریتانیایی و اولین فرماندار نیو ساوت ولز هست. این جزیره ۹،۴۰۶ نفر جمعیت دارد طول آن ۲۶ کیلومتر و عرض آن ۹ کیلومتر و مساحت آن در حدود ۱۰۰ کیلومترمربع است.

جزیره فیلیپ ملبورن استرالیا
جزیره فیلیپ ملبورن استرالیا

پیست جایزه بزرگ جزیره

جزیره فیلیپ ملبورن استرالیا یکی از قطب‌های اصلی گردشگری ملبورن به‌حساب می‌آید؛ که همواره بازدیدکنندگان زیادی از نقاط مختلف کشور استرالیا و جهان پا به این جزیره بکر و زیبا می‌گذارند. این مکان علاوه بر مکان‌های مختلف گردشگری امکانات خوب و زیادی برای اقامت طولانی‌مدت در این جزیره دارد. یکی از مواردی که همواره ورزشکاران زیادی را به این منطقه می‌کشاند پیست جایزه بزرگ این جزیره است؛ که موردتوجه موتورسواران و اتومبیل‌رانان قرارگرفته است.

بازیگران جزیره فیلیپ

جزیره فیلیپ علاوه بر طبیعت زیبا و دل‌نشینی که دارد بازیگران و افراد مشهوری نیز در آن زندگی می‌کنند؛ که مشهورترین آن‌ها می‌توان به لئام همسورث، کریس همسورث و لوک همسورث نام برد.

میراث چرچیل

میراث چرچیل یا صخره خوک‌ها واقع در این جزیره است که یک ساعت و نیم از ملبورن فاصله دارد مناظر زیبا و حیات‌وحش بی‌نظیری دارد. چند جاذبه منحصربه‌فرد جزیره را می‌توان به رژه پنگوئن‌ها، مرکز کوآلا و مزرعه جزیره‌ای میراث چرچیل و مرکز nobbies نام برد. منطقه کیبس لند جنوبی که هوای خنک و محصولات ارگانیک زیادی دارد یکی از مناطق پربیننده این مکان است که سالانه گردشگران بی‌شماری را به اینجا می‌کشاند.

رژه پنگوئن‌ها

خانه مشهورترین پنگوئن‌های جهان در این جزیره هست؛ که غروب هرروز پنگوئن‌ها بعد از ماهی گیری روزانه در منطقه پارک جزیره به‌صورت اردک وار شروع به راه رفتن می‌کنند؛ که باعث به وجود آمدن منظره زیبایی می‌شود.

جزیره فیلیپ ملبورن استرالیا بزرگ‌ترین مجموعه ممکن پنگوئن‌های کوچک در دنیاست؛ که حدود ۳۲ هزار پنگوئن کوچک در آن زندگی می‌کند. در جزیره چرچیل نیز صخره‌های خوک آبی وجود دارند که خانه بزرگ‌ترین مجموعه خوک‌های آبی استرالیاست.

رژه پنگوئن ها در جزیره فیلیپ ملبورن استرالیا
رژه پنگوئن ها در فیلیپ ملبورن استرالیا

این جزیره که به آن فیلیپ آی لند نیز می‌گویند در ساحل جنوبی استرالیا قرار دارد. در این جزایر که اکثر مسافران در سفر یک‌روزه از ملبورن می‌آیند در فصل تابستان هرروز موقع غروب آفتاب جمع می‌شوند تا رژه منظم پنگوئن‌ها را تماشا کنند یعنی زمانی که پنگوئن‌های کوچک به‌صورت دسته‌جمعی وارد ساحل می‌شوند.

صخره خوک‌ها

زیباترین چشم‌انداز این جزیره صخره دریایی (seal rock) در فیلیپ آی لند است؛ که در ۱۴۰ کیلومتری ملبورن در ویکتوریا قرار دارد. این صخره‌ها در فصولی از سال میزبان دسته‌های بزرگی از خوک‌های دریایی خزدار می‌باشند. ساحل صخره که توسط امواج خروشان دریای تنگه بس شکل عجیب و دیدنی به خود گرفته است در نزدیکی گذرگاه پنگوئن‌ها واقع‌شده است؛ که این دلیل باعث به وجود آمدن منظره‌ی زیبایی از حیات‌وحش شده است.

صخره خوک ها در ملبورن استرالیا
صخره خوک ها در ملبورن استرالیا

مهاجرت نهنگ‌ها

گردشگران علاوه بر دیدن حیات‌وحش جزیره فیلیپ ملبورن و طبیعت چشم‌انداز این منطقه در فصل تابستان در سواحل حرا اقدام به ماهیگیری نیز می‌کنند. همچنین گردشگرانی که در فصل تابستان از این جزیره دیدن می‌کنند در ماه اکتبر هنگام مهاجرت نهنگ‌ها می‌توانند این مهاجرت را نیز مشاهده کنند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن