پارک پادشاه ادوارد

پارک پادشاه ادوارد پناهگاه جنگی مردم بریزبن استرالیا

پارک پادشاه ادوارد (King Edward Park) در سال ۱۹۴۲ به‌عنوان یک پناهگاه حمله هوایی و توسط فرانک گیبسون کاستلو طراحی و ساخته‌شده است. بعد از پایان جنگ جهانی از این پناهگاه به‌عنوان پارک و مکانی جهت استراحت و آرامش همشهریان، گردشگران و مسافران مورداستفاده قرارگرفته است. این پارک در خیابان ۲۲۴ توربوت در شهر بریزبن، در ایالت کوئینزلند کشور استرالیا قرار دارد. پارک پادشاه ادوارد در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۰۵ به میراث ملی کوئینزلند اضافه شد.

پارک پادشاه ادوارد استرالیا
پارک پادشاه ادوارد استرالیا

ویژگی‌های پارک

پارک در یکی از بهترین نقاط شهر، درجایی مشرف‌به شهر ساخته‌شده است، برای کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا سفر به این کشور دارند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً پارک شاه ادوارد، زیبایی و جذابیت آن را از نزدیک تماشا کنند، قطعاً این پارک و جذابیت تاریخی آن هر بیننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد.

نردبان یعقوب

نردبان یعقوب درون پارک پادشاه ادوارد قرار دارد و کوتاه‌ترین و سریع‌ترین دسترسی را به عابرین پیاده، از منطقه تجاری مرکزی بریزبن به اسپرینگ هیل در بالا دست می‌دهد زمان ساخت نردبان یعقوب و تأسیس آن به‌طور دقیق مشخص نیست، اما از همان ابتدای سال ۱۸۹۷ به وجود آن اشاره‌شده است. تصاویر مربوط به سال ۱۹۲۰ یک مسیر شیب دار بتنی و بدون راه پله را نشان می دهد. این مکان در نشان دادن تکامل یا الگوی تاریخ کوئینزلند مهم است.

پارک پادشاه استرالیا
ویژگی های پارک پادشاه

پناهگاه پارک پادشاه در بریزبن

این پناهگاه به‌عنوان بخشی از اقدامات احتیاطی ناشی از حمله هوائی که برای دفاع از بریزبن در جنگ جهانی دوم اجرا شد، مهم است. پناهگاه حمله هوایی واقع در گوشه پارک، روبرو خیابان توربو برای حفاظت از شهروندان غیرنظامی بریزبن در مواجهه با حملات هوایی و یا سایر موارد اضطراری و برای نشان دادن تأثیر جنگ جهانی دوم بر جمعیت غیرنظامی بریزبن طراحی‌شده است.

این مکان جنبه‌های نادر، غیرمعمول و در معرض خطر میراث فرهنگی کوئینزلند را نشان می‌دهد. اگرچه بسیاری از پناهگاه‌های هوائی در طول جنگ جهانی دوم در کوئینزلند ساخته‌شده‌اند، اما تعداد کمی از آن‌ها باقی ماندند. البته، بسیاری از سازه‌های ساخته‌شده توسط شورای شهر بریزبن در طول جنگ جهانی دوم، برای اهداف جنگی، هنوز وجود دارد.

این مکان در نمایش ویژگی‌های اصلی یک طبقه خاص از مکان‌های فرهنگی مهم است. سرپناه‌های مستحکم و مستطیلی شکل در نزدیکی مکان‌های پرتراکم ساخته می‌شد و وجود این سرپناه‌ها در نقاطی از شهر، نشان از تراکم جمعیت در آن نقطه در زمان ساخت سرپناه می‌باشد. از آثار اصلی جنگ جهانی دوم در بریزبن وجود پناهگاه‌های عمومی است.

پارک پادشاه ادوارد استرالیا
پناهگاه پارک پادشاه استرالیا

پناهگاه حمله هوایی پارک پادشاه ادوارد، که در حال حاضر به عنوان یک پناهگاه سایه (پارک) استفاده می‌شود، نشان از دوراندیشی و استفاده های ثانویه در طراحی اولیه این پناهگاه دارد. پناهگاه یک نمونه با دوام از طراحی نوآورانه و استفاده از تکنولوژی بتن در جنگ جهانی دوم است.

این محل ارتباط ویژه‌ای با زندگی یا کار یک فرد، گروه یا سازمان خاص در تاریخ کوئینزلند دارد.
یک نمونه خوب از سازه های جنگی اداره معماری شهر بریزبن و فورد کاستلو معمار شهرداری است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن