تالار شهر ملبورن | تالار شهرداری استرالیا

تالار شهر ملبورن (Melbourne Town Hall) یکی از مجهزترین و شیک‌ترین تالارهای کشور استرالیاست. این مکان توسط شهرداری ملبورن اداره می‌شود از سال ۱۸۷۰ مرکز فعالیت‌های شهری و تفریحی ملبورنی‌ها بوده است. تالار شهرداری که یکی از نمادهای شناخته‌شده ملبورن به‌حساب می‌آید، همواره برای مراسم محلی و سنتی، هم‌اندیشی‌ها، کنسرت‌ها و… استفاده می‌شود.

تالار شهر ملبورن استرالیا
مجسمه جورج اونس

نشانی تالار شهر

با توجه به زیبایی و معماری خاص و محیط دل‌نشین این تالار همواره بازدیدکنندگان زیادی پا به این تالار می‌گذارند. بازدید از این مکان برای عموم مردم آزاد است. برای دیدن ساختمان تالار از تورهای رایگان یک‌ساعته نیز استفاده می‌شود کسانی که قصد سفر و یا مهاجرت به استرالیا دارند و اقدام به اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری و … کرده‌اند می‌توانند به این کشور یا شهر بروند و از این مکان بازدید کنند.

افرادی که برای دیدن تالار از تورهای رایگان استفاده می‌کنند، می‌توانند در روزهای دوشنبه تا جمعه رأس ساعت ۱۱ صبح تا یک ظهر از این ساختمان بازدید کنند.

تالار شهر ملبورن استرالیا که در شمال شرق شهر ملبورن پایتخت یکی از ایالات کشور استرالیا به نام ایالت ویکتوریا کنار خیابان کالینز قرار دارد که در سال ۱۸۶۷ ساخته‌شده است. عملیات و تکمیل کردن آن نیز در سال ۱۸۸۷ انجام شد. این تالار یک ساختمان تاریخی و قدیمی هست که مرکز شهر و شهرداری ملبورن است.

پیشینه تالار ملبورن

این تالار که آن را بانام تالار شهرداری هم می‌شناسند. در یک منطقه تجاری واقع‌شده است. منطقه‌ای که این ساختمان در آن قرار دارد محل مقر دولت محلی شهر ملبورن است. شهرداری ملبورن در سال ۱۸۴۲ شکل گرفت.

پیشینه تالار شهر ملبورن استرالیا
پیشینه تالار ملبورن استرالیا

تا سال ۱۸۵۴ هیچ سالن و تالاری در این شهر وجود نداشت. در سال ۱۸۶۷ با توجه به اینکه زمینی از قبل خریداری و انتخاب‌شده بود اولین سنگ بنای این تالار و سالن جدید توسط شاهزاده آلفرد دوک کار گذاشته شد.

آتش‌سوزی تالار شهرداری

سالن کنونی توسط شهردار ارشد وقت ساموئل امز به‌طور شخصی تأسیس شد. ازآن‌پس تالار شهرداری ملبورن محل برگزاری جشنواره‌های کمدی است. این تالار که از نمای سنتی و زیبایی برخوردار هست در سال ۱۹۲۵ طی یک آتش‌سوزی، بخش بزرگی از سالن شهر ازجمله سالن اصلی و تأسیسات ساختمانی را از بین برد و هزینه زیادی روی دست مقامات گذاشت.

آتش سوزی تالار شهرداری ملبورن
آتش سوزی تالار شهرداری ملبورن

اولین سالن شهر ملبورن که بخش اعظمی از آن در آتش سوخت، باعث شد که شهرداری ملبورن شروع به بازسازی آن کند. این اتفاق باعث شد بخش بازسازی‌شده شکوفایی اولیه خود ازجمله سقف پیچیده و زیبا خود را از دست بدهد. بعدازاین اتفاق تالار به مدت چند ماه بسته بود و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شد.

بازگشایی مجدد تالار شهرداری

برای اولین بار تعداد ۲۰٫۰۰۰ نوجوان طی برنامه‌ای برای یک بازدید اجمالی از تالار شهر ملبورن دیدن کردند. به همین مناسبت بعد از بازدید این نوجوانان سالن اصلی شهر دوباره بازگشایی شد و بازدیدکنندگان از آن استفاده کردند.

معماری تالار شهر ملبورن

تاون هال روز اول توسط معمار معروف محلی جوزف رید در سبک دوم امپراتوری طراحی و نقشه ساخت آن کشیده شد. طراحی‌های معروفی که می‌توان از این معمار نام برد: کتابخانه ایالت ویکتوریا، ساختمان نمایشگاه سلطنتی و تالار تجارت ملبورن است.

معماری تالار شهرداری ملبورن
معماری تالار شهرداری ملبورن

ساعت و عقربه های مسی تالار

تالار شهر ملبورن شامل یک ساعت به قطر ۲٫۴۴ سانتی‌متر است؛ که توسط پسر شهردار و پسران لندن ساخته شد و به شورا تحویل داده شد که شورا طی بررسی‌های لازم مجوز راه‌اندازی ساعت را صادر کرد. همچنین طولانی‌ترین عقربه‌های مسی به‌اندازه ۱٫۱۹ سانتی‌متر و وزن ۸٫۸۵ کیلوگرم متعلق به تالار شهرداری هست.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن