ساختمان نمایشگاه سلطنتی ملبورن

ساختمان نمایشگاه سلطنتی ملبورن در ویکتوریا استرالیا

ساختمان نمایشگاه سلطنتی ملبورن (Royal Exhibition Building) یک ساختمان ثبت‌شده در میراث جهانی است که در شهر ملبورن ایالت ویکتوریا کشور استرالیا قرار دارد. موقعیت جغرافیایی این ساختمان در خیابان ۹ نیکلسون در باغ کارلتون در کنار خیابان‌های ویکتوریا، نیکلسون، کارلتون و راتدون در ضلع شمال شرقی مرکز شهر ملبورن واقع‌شده است.

ساختمان نمایشگاه سلطنتی استرالیا
ساختمان نمایشگاه استرالیا

سازنده و طراح ساختمان نمایشگاه

دستور ساخت ساختمان نمایشگاه سلطنتی در سال ۱۸۸۰ توسط فرماندار وقت ویکتوریا، جورج بون به مساحتی بالغ‌بر دوازده هزار مترمربع داده است. این ساختمان توسط معمار معروف جوزف رید طراحی‌شده است کسی که تالار شهرداری ملبورن و کتابخانه ایالت ویکتوریا را طراحی کرده است. بنای این ساختمان توسط دیوید میشل ساخته‌شده کسی که کلیسای اسکاتلندی و سن پاتریک را ساخته است او همچنین پدر Dame Nellie Melba معروف بود کسی که در سال ۱۹۲۷ در مراسم گشایش مجلس کانبرا OPERA را خواند. این ساختمان به‌منظور برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ملبورن در سال ۱۸۸۰ ساخته‌شده است.

بعدها در سال ۱۹۰۱ میزبان اولین پارلمان رسمی استرالیا شد. متأسفانه با گذر زمان در قرن ۲۰ بخش‌های کوچکی از ساختمان مورد تخریب و آتش‌سوزی قرار گرفت که قسمت‌های اصلی ساختمان که معروف به سرسرای بزرگ است سالم ماند و هیچ‌گونه آسیبی ندید. در دهه ۱۹۹۰ قسمت‌هایی که آسیب دید بازسازی شد و مورد مرمت قرار گرفت و در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان آخرین و اصلی‌ترین ساختمان نمایشگاه مورد بهره‌برداری و استفاده برای نمایشگاه‌های بین‌المللی و مهم قرار گرفت.

تاریخچه ساختمان سلطنتی

Royal Exhibition Building از قرن ۱۹ به‌عنوان اولین ساختمان در استرالیا لقب میراث جهانی یونسکو را به خود اختصاص داد. ساختمان نمایشگاه سلطنتی در کنار موزه ملبورن قرار دارد و بزرگ‌ترین نقطه تاریخی در ویکتوریا است.

تاریخچه ساختمان نمایشگاه سلطنتی استرالیا
تاریخچه ساختمان سلطنتی استرالیا

امروزه این ساختمان دارای بزرگ‌ترین مجموعه‌های ملکه ویکتوریا برای برگزاری نمایشگاه‌های تجاری هست. همچنین از سالن این ساختمان جهت برگزاری امتحان‌های دانشگاه ملبورن، موسسه فنّاوری سلطنتی ملبورن و دیگر دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

نمایشگاه‌های ساختمان

در سال ۱۸۸۰ نمایشگاه بین‌المللی ملبورن در ساختمان نمایشگاه سلطنتی برگزار شد از این نمایشگاه حدود پنج میلیون نفر بازدید کردند که بیش از نیمی از جمعیت آن را استرالیایی‌ها تشکیل می‌دادند.

نمایشگاه بین‌المللی ملبورن به مدت ۸ ماه دایر بود و در آن دستاوردهای صنعتی و فنّاورانه بیش از ۳۰ کشور جهان را در معرض دید بیش از یک‌میلیون بازدیدکننده‌ای قرار گرفت که تشنه اطلاعات و ایده‌های نو بودند. پیشنهاد می‌شود کسانی که قصد سفر و یا مهاجرت به استرالیا دارند حتماً از این اثر دیدن کنند.

نمایشگاه ساختمان سلطنتی استرالیا
نمایشگاه ساختمان سلطنتی استرالیا

این سازه در سال ۱۸۸۸ میزبان نمایشگاهی بود که به مناسبت صدمین سالگرد سکونت مهاجران اروپایی در استرالیا برگزار شد این نمایشگاه به مدت ۶ ماه دایر بود و بیش از ۲ میلیون نفر ارز آن دیدن کردند که این رقم دو برابر جمعیت ملبورن در آن زمان بود. برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی تا امروز بزرگ‌ترین رویداد تاریخی شهر ملبورن باقی‌مانده است و تعداد بازدیدکنندگان ساختمان نمایشگاه سلطنتی حتی از تعداد تماشاگران بازی‌های المپیک ۱۹۵۶ ملبورن نیز بیشتر است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن