پارک ملکه بریزبن

پارک ملکه بریزبن نماد وفاداری استرالیا به بریتانیا

پارک ملکه (Queen’s Park) در شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند کشور استرالیا قرار دارد. ساخت این پارک از سال ۱۹۰۵ شروع و در سال ۱۹۹۰ به پایان رسید. این پارک عمومی در بلوک شهری قرار دارد. پارک در نقشه مربعی است که در سمت جنوب غربی توسط خیابان ویلیام، از سمت شمال غربی به‌وسیله خیابان الیزابت، در شمال شرقی با خیابان جورج و در حاشیه جنوب شرقی توسط ساختمان اداری زمین (در حال حاضر هتل میراث) محصورشده است.

پارک ملکه شهر بریزبن استرالیا
پارک ملکه شهر بریزبن استرالیا

ساختمان‌های اطراف باغ تعدادی از ساختمان‌های مهم دولتی هستند. ساختمان اداری زمین، ساختمان خزانه‌داری، کتابخانه قدیمی دولتی و ساختمان خدمات خانواده ازجمله مهم‌ترین ساختمان‌های اطراف باغ هستند.

نمادهای مستقر در پارک

در Queen’s Park بریزبن دو تندیس به‌عنوان نماد وفاداری استرالیا به امپراتوری بریتانیا قرار دارد که روزانه بازدیدکنندگانی را به خود جذب می‌کند.

مجسمه برنزی در پارک ملکه

در این پارک یک مجسمه برنزی قرار دارد، این اثر توسط مجسمه‌ساز انگلیسی توماس بروک و با اقتباس از مجسمه ملکه ویکتوریا در پورتسموث در اواسط سال ۱۹۰۶ ساخته‌شده است. این مجسمه برنزی توسط یک هنرمند استرالیایی به نام گودفری خریداری شد. بودجه خریداری آن از طریق بودجه عمومی و یارانه دولت و همچنین با کمک دولت محلی تأمین‌شده است.

مجسمه برنزی پارک ملکه استرالیا
مجسمه برنزی پارک ملکه استرالیا

پایه مجسمه نیز توسط ویلیام کینگ و با هزینه ۵۶۷ پوند طراحی و ساخته‌شده است. مجسمه ویکتوریا به‌عنوان نماد وفاداری کوئینزلند به امپراتوری بریتانیا شناخته می‌شود. این بنای تاریخی تنها مجسمه ملکه ویکتوریا در بریزبن است.

نماد شجاعت

درست پشت مجسمه برنزی یک تفنگ کروپ ۱۹۱۵ است. جایزه و نشان شجاعت بریتانیا یک اسلحه جنگی آلمانی است که در گوشه‌ای از پارک ملکه قرار دارد. اسلحه فوق یک تفنگ ۷۷ میلی‌متری کروپ است که در سال ۱۹۱۵ در جنگ جهانی اول از ارتش آلمان غنیمت گرفته‌شده است، این اسلحه یک هدیه از پادشاه جورج است که توسط لرد کایچنر به‌عنوان نماد وفاداری به بریتانیا، در تاریخ ۱۸ اوت ۱۹۱۷، به توماس جوزف رایان، وکیل و وزیر کار کوئینزلند (۱۹۱۵-۱۹۱۷) تقدیم شده است.

محیط کلی پارک ملکه

برای آنکه نمادها و ساختمان‌ها و نمای کلی این باغ گم نشود سعی بر آن شده که درختان موجود در باغ را کوتاه نگه‌دارند. اگرچه طراحی باغ نسبتاً جدید است، سعی بر آن شده که ارتباط بین بناهای قبلی پایدار بماند، که دو مجسمه برنزی بر روی یک‌پایه سنگی در محل اصلی خود باقی‌مانده‌اند.

یک سنگ مرمر در منطقه سنگ‌فرش، نشان‌دهنده جایگاه محراب کلیسای جامع سنت جونز است. مجسمه ملکه ویکتوریا که در مرکز آسفالت قرار دارد روبروی نمای متقارن ساختمان اداری قرار دارد. مسیر قطری توسط بنای یادبود ایجاد می‌شود که به ساختمان خزانه‌داری نگاه می‌کند و توسط دو درخت لئو پارت چارچوب‌بندی می‌شود. مجسمه برنزی بر روی پایه‌ای قرار دارد که قسمت بالایی آن از ماسه‌سنگ قهوه‌ای و بخش پایینی گرانیت ساخته‌شده است. پایه به شکل مربع است و چهارگوشه آن روی یک رشته پلکان سنگی قرار دارد.

محیط پارک ملکه استرالیا
محیط پارک ملکه استرالیا

این مکانی مناسب برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد درک تاریخ کوئینزلند است، کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به استرالیا دارند می‌توانند جهت شناخت بیشتر این ایالت، پارک ملکه را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.

پارک ملکه توسط معمار مشهور هری اوکان طراحی‌شده است و سعی بر آن بوده در اصول طراحی که چشم‌اندازها و نمادهای اصلی این مکان به بهترین نحو نشان داده شود. این باغ یکی از دست‌نخورده‌ترین آثار باقیمانده او در بریزبن است. این مکان به دلیل اهمیت زیبایی‌شناسی آن موردتوجه است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن