باغ گیاه‌شناسی مت‏ کت ‏تا

باغ گیاه‌شناسی مت‏ کت ‏تا در بریزبن استرالیا

باغ گیاه‌شناسی مت ‏کت ‏تا (Brisbane Botanic Gardens) در ۷ کیلومتری بریزبن، ایالت کوئینزلند، کشور استرالیا واقع شده است. این باغ به‌عنوان برترین باغ گیاه‌شناسی سنتی کوئینزلند شناخته‌شده است و هرساله نمایشگاه‌های با موضوعات جغرافیا، فرهنگ و طبیعت برای عموم مردم موجود است.

باغ مت کت تا شهر بریزبن استرالیا
باغ گیاه‌شناسی مت کت تا بریزبن استرالیا

این باغ گیاه‌شناسی به وسعت ۵۶ هکتار در سال ۱۹۷۰ توسط شورای شهر بریزبن تأسیس شد و به‌طور رسمی در سال ۱۹۷۶ افتتاح شد، روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر از سپتامبر تا مارس و ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر از آوریل تا اوت باز است. ورود وسایل نقلیه در تعطیلات آخر هفته، تعطیلات عمومی و ساعت ۴ شب به بعد ممنوع است. در بقیه روزها و ساعات ورود برای عموم مردم رایگان است، البته ورود سگ‌ها به باغ مجاز نیست.

محتوای باغ گیاه‌شناسی بریزبن

باغ‌ گیاه‌شناسی مت کت‏ تا بریزبن، برای رویدادهای بزرگ و کارگاه‌های آموزشی برای بچه‌ها و بزرگ‌سالان آماده خدمات‌رسانی است شما همچنین می‌توانید از نمایشگاه‌ها بازدید کنید و در مسیرها به‌صورت رایگان از اتوبوس‌های عمومی استفاده کنید.

نقشه برای بازدیدکنندگان

نقشه باغ گیاه‏‌شناسی مت کت تا بریزبن در ورودی باغ و هرکدام از جاده‌های باغ منقش شده است این نقشه دربرگیرنده تمام جزئیات مربوط به بزرگان، تاریخ و امکانات باغ است که جزئیات مسیر ازجمله سراشیبی و سرازیری و تمام پیچ‌ها و همچنین امکانات رفاهی را به شما نشان می‌دهد.
چگونگی رفتن به باغ‌های گیاه‌شناسی بریزبن، توسط ماشین، حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه یا با پای پیاده امکان‌پذیر است.

اجاره محل پارک برای مراسم عروسی

باغ‌های گیاهی شناسی بریزبن دارای امکانات زیبا برای اجاره مراسم عروسی و سایر فعالیت‌هاست؛ که هرکسی بتواند بهترین خاطرات عروسی خود را تا آخر عمر به یاد بیاورد.

جاذبه‌های باغ گیاه‌شناسی بریزبن

در باغ گیاه‌شناسی مت‏ کت‏ تا، باغاتی مثل باغ‌های معطر، باغ بامبو، منطقه خشک، باغ‌های ژاپنی، گلخانه‌های گرمسیری و بزرگ‌ترین مجموعه درختان جنگلی بومی استرالیا و جهان است.امکانات و خدمات متعددی مانند باغ‌وحش، باغ پرندگان، مسیرهای پیاده‌روی کتابخانهٔ کوئینزلند، سالن آمفی‌تئاتر و سالن غذاخوری در باغ طرح ریزی شده است. شما می‌توانید با پیاده‌روی آرام از این زیبایی‌های منحصربه‌فرد باغ گیاه شناسی مت‏ کت‏ تا لذت ببرید.

جاذبه باغ مت کت تا بریزبن استرالیا
جاذبه های باغ مت کت تا بریزبن استرالیا

همچنین دوچرخه‌سواری برای عموم آزاد است و دوچرخه‌ها می‌توانند ۷ روز در هفته بر روی جاده‌های حلقه‌ای باغ چرخ بزنند و از زیبایی‌های باغ لذت ببرند، ایستگاه دوچرخه‌ها در چندین مکان واقع‌شده است برای کسانی که دوست دارند با دوچرخه‌سواری رایگان در این باغ زیبا نهایت استفاده را ببرند. برای ایمنی بیشتر عابران پیاده اسکیت سواری و اسکوتر در باغ گیاه‌شناسی مجاز نیستند.

مرکز اطلاعات برای بازدیدکنندگان

مرکز اطلاعات بازدیدکنندگان، با ارائه مشاوره و به اشتراک گذاشتن تمام اطلاعات خود در مورد زیبایی‌های بریزبن با شعار دنیای سرسبزی به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا بیشترین وقت خود را در باغ گیاه‌شناسی مت‏ کت‏ تا صرف کنند.

مرکز اطلاعات باغ مت کت تا بریزبن
مرکز اطلاعات باغ مت کت تا بریزبن

همچنین اطلاعاتی در مورد علوم جغرافیا، جامعه و مدرسه، درس‌های فرهنگی و محیط‌زیست، کارگاه‌ها و فعالیت‌ها در باغ گیاه‌شناسی بریزبن بر اساس اطلاعات و منابع معتبر به بازدیدکنندگان داده می‌شود.
آب‌وهوای معتدل و بسیار خنک و حتی در بیشتر موارد بارانی این باغ گیاه‌شناسی مت‏ کت ‏تا باعث جذب گردشگران از سراسر دنیا شده است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن