خانه چفلی

خانه چفلی (Chifley Home) استرالیا

خانه چفلی که به‌عنوان خانه‌ای آجری در شهر باتورست شناخته می‌شود، در نزدیکی خط راه‌آهن این شهر واقع‌شده است.

خانه چفلی که بنایی نیمه‌مستقل به شمار می‌آید، در سال ۱۸۸۰ و به‌منظور پاسخگویی به نیازهای اقامتی مسافرین قطار در شهر باتورست ساخته‌شده است.

این بندرها همسایگی با محله‌ی میلتون و همچنین در هم‌جواری با خانه‌ی ابرکرومبی واقع‌شده است و امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر باتورست تبدیل گشته است. در ادامه به معرفی خانه چفلی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن خواهیم پرداخت و شمارا با جاذبه‌های گردشگری این بنای تاریخی آشنا خواهیم نمود.

خانه چفلی
خانه چفلی

تاریخچه‌ی خانه چفلی

خانه چفلی در سال ۱۹۰۳، توسط فردی به نام جورج مک کنزی خریداری می‌گردد و در سال ۱۹۱۴، از طرف این شخص به دخترش که با بن چفلی (نخست‌وزیر استرالیا) ازدواج‌ کرده بود، اجاره داده می‌شود. دختر جورج مک کنزی، مالکیت این بنا را پس از گذر سال‌ها، به همسرش بن چفلی واگذار می‌کند و این بنا از همان زمان تاکنون، خانه چفلی نام‌گذاری می‌گردد. خانه‌ی چفلی دارای ۵ اتاق‌خواب، آشپزخانه، سالن غذاخوری، سالن نشیمن و بخش‌های دیگری است که هر یک به‌صورت جداگانه، کاربرد منحصربه‌فردی دارند و توسط اعضای خانواده‌ی چفلی، مورداستفاده قرار می‌گرفته‌اند و سرویس بهداشتی این خانه نیز، در فضای بیرونی آن قرارگرفته‌اند.

خانه چفلی
خانه چفلی

تأثیر خانه‌ی چفلی در زندگی بن چفلی

بن چفلی که از سال ۱۹۴۵ تا سال ۱۹۴۹، نخست‌وزیر کشور استرالیا بوده است، در یادداشت‌های خود از خانه‌ی چفلی، به نیکی و خوشی یاد می‌کند و نقش این خانه را، در زندگی سیاسی و اجتماعی خود، بسیار پررنگ می‌داند. خانه چفلی موجب به وجود آمدن امنیت مالی برای بن چفلی بوده و قدرت او را در جامعه‌ی آن زمان، بیش‌ازپیش نموده است.

وی تا پایان عمر خود در خانه‌ی چفلی زندگی کرده و پس از مرگ همسرش الیزابت، خانه‌ی موردنظر از طرف کلیسای پروتستان، توقیف گشت. البته پس از گذشت سال‌ها و از بین رفتن مشکلات سیاسی در کشور استرالیا، این بنا به احترام بن چفلی و همسرش الیزابت، توسط شورای محلی باتورست، موردحفاظت و بازسازی قرار گرفت و امروزه بازدید از آن، ازجمله فعالیت‌های گردشگران و بسیاری از افراد، پس از مهاجرت به استرالیا می‌باشد.

خانه چفلی
خانه چفلی

جاذبه‌های گردشگری خانه‌ی چفلی

خانه‌ی چفلی که امروزه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اماکن دیدنی شهر باتورست شناخته می‌شود، اشیا و مبلمانی اصیل و قدیمی را در خود جای‌ داده است که زمانی در خدمت نخست‌وزیر کشور، بن چفلی بوده‌اند. با گشت‌وگذار در خانه‌ی چفلی می‌توانید، با بخش‌های از زندگی بن چفلی و ابزار و اشیای به کار گرفته‌شده توسط او و همسرش الیزابت آشنا شوید و همچون گذری در تاریخ، به زمان‌های قدیم سفر نمایید.

می‌توانید گوشه و کنار این خانه را لمس کرده و احساساتی ناب را تجربه کنید. اگر شما نیز قصد مهاجرت به استرالیا و یا سفر به این کشور رادارید، توصیه می‌کنیم که به شهر باتورست رفته و با شیوه‌ی زندگی یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی این کشور آشنا شوید. با مراجعه به خانه‌ی چفلی می‌توانید، بسیاری از هدایای تقدیم شده به بن چفلی، برخی اسناد و مدارک تاریخی و همچنین سازه‌های دکوراتیو بسیار زیبایی را مشاهده نمایید و در فضای سبز اطراف آن قدم زده و چنددقیقه‌ای از زندگی این اشخاص، در زمان‌های قدیم را تصور نمایید.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن