موزه اسپیدای

موزه اسپیدای (Ash’s Speedway museum) استرالیا

شما تاریخ جمع‌آوری‌شده در موزه اسپیدای Ash’s Speedway museum را قبل از آن‌که خودتان آن را ببینید، باور نخواهید کرد. هنگامی‌که وارد موزه اسپیدای می‌شوید خواهید دید که موزه به مسابقات قهرمانی جهان در رشته موتورسواری که Bluey Wilkinson استرالیایی در آن به قهرمانی رسیده اختصاص‌یافته است.

در حقیقت هدف این موزه جمع‌آوری تاریخچه‌ی مربوط به موتورهای مسابقه‌ای است. این موتورها بیش از سی سال است که در این موزه نگهداری و جمع‌آوری می‌شوند، موزه اسپیدای یکی از جاذبه‌های گردشگری است و بزرگ‌ترین مجموعه‌ی موتورهای مسابقه‌ای در نیم‌کره‌ی جنوبی را در خود جای‌داده است.

فرقی نمی‌کند که شما پیر یا جوان هستید پس از سفر و مهاجرت به استرالیا، موزه اسپیدای از مکان‌هایی است که باید حتماً از آن در شهر باتورست دیدن کنید. این موزه در کشور استرالیا بسیار مشهور است.

مجموعه از موتورهای خاطره‌انگیز از سواران استرالیایی Bluey ویلکینسون، لیونل Van Pragg، گوردون Guasco، جیسون Crump، لی آدامز، کریس هولدر، Darcy Ward و بسیاری دیگر از موتورسواران مشهور در موزه اسپیدای جمع‌آوری‌شده است. نمایشگاه بین‌المللی Speedway شامل ایوان مگور، تونی رایکاردسون، کریس هریس، گرگ هنکک و بسیاری دیگر از موتورسواران مشهور دنیا است.
این موزه هم‌چنین دارای مجموعه‌ی بزرگی از دوچرخه‌ها و ساید کارها (یک اتاقک که به یک موتور یک چرخ متصل شده است) از مدل‌های قدیمی گرفته تا مدل‌های جدید است. پوستر، تصویر، نقاشی، آگهی‌ها، روبان، کلاه و خاطرات دیگر نمایش داده می‌شود.

شما حتماً بعد از دیدن بزرگ‌ترین مجموعه‌ی لباس‌های موتورسواری از سراسر جهان در دیوارهای موزه شگفت‌زده خواهید شد. هرکدام از این لباس‌ها دارای داستان‌ها و خاطراتی از موتورسواران هستند که آن‌ها را در روزهای مسابقه می‌پوشیدند. شاید باورکردنی نباشد اما با یک‌بار بازدید از موزه اسپیدای قادر نخواهید بود تمام اجناس خاطر انگیز این مجموعه را ببینید. در حال حاضر در این موزه ۶ کلاه وجود دارد که ایوان ماگر در ۶ مسابقه قهرمانی جهان برنده‌شده است.
جدیدترین نمایشگاه آن شامل ۱۲ دوچرخه ایوان مگور، کلاه طلایی، برنامه‌ها، لباس‌های مسابقه و تابلوهای تبلیغاتی است. این موزه درمجموع دارای مساحت ۸۰۰ مترمربع است که در آنجا جاوپ گوردون گواسکو و دوچرخه سواری‌های بیلی سندرز، چوم تیلور، کوزا اسمیت، دنیس کینگ، ویس مک تگارت و بسیاری دیگر از موتور سواران دیده می‌شوند.

زمان‌های بازدید از موزه اسپیدای

روزهای شنبه و یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر با گرفتن وقت قبلی می‌توانید از موزه اسپیدای بازدید کنید. وقتی وارد موزه می‌شوید Ash و همسرش از شما پذیرایی خواهند کرد. موزه در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه بسته است.

هتل‌هایی که در اطراف موزه اسپیدای وجود دارند

این هتل‌ها شامل Bathurst Explorers Motel ،Quality Hotel Bathurst ،Ben Chifley Motor Inn ،Country Lodge Motor Inn ،Bathurst Heritage Motor Inn می‌شوند.
افراد، پس از مهاجرت به استرالیا مکان‌های مختلفی برای بازدید دارند و موزه اسپیدای ازجمله مکان‌هایی که ارزش دیدن و بازدید را دارد و شدیداً دیدن موزه به علاقه‌مندان به موتور و موتورسواری توصیه می‌شود و برای آن‌ها از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن