کلیسای سنت پل آلبوری

کلیسای سنت پل در آلبوری استرالیا

این کلیسای قلعه‌ای شکل در ایالت نیوسات ولز در شهر آلبوری قرارگرفته است و به نام قلعه هیل سنت پل یا کلیسای بزرگ آنجلیکان در قلعه هیل نیز معروف است.

کلیسای سنت پل در فاصله تقریبی سی‌وپنج کیلومتری شمال غربی استرالیا واقع‌شده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر آلبوری است. معماری اولیه کلیسا ترکیبی از سبک گوتیک و رنسانسی است که جزئیات بسیار کمتری نسبت به کلیساهای مشابه دارد. همچنین این کلیسا محل اقامت اسقف سیدنی است.

کلیسای سنت پل یکی از مهم‌ترین کلیساهای کشور استرالیا است که نقش مؤثری میان مردم دارد. اگر به‌تازگی مهاجرت به استرالیا را انجام داده‌اید پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به کلیسای سنت پل بزنید و با فضای آن و فرهنگ مردم این منطقه بیشتر آشنا شوید.

محوطه کلیسا و فضای سبز آن فضای خوبی برای بازی کودکان با یکدیگر است و اگر از مهاجرانی هستید که فرزند دارید، با استفاده از این موقعیت می‌توانید روابط جمعی و زبان انگلیسی فرزندتان را تقویت کنید.

تاریخچه و ویژگی‌های کلیسای سنت پل در شهر آلبوری

چند صدسال قبل کلیسای سنت سایمون در سیدنی در زمان استعمار انگلستان تأسیس شد، اما در اواسط قرن نوزدهم میلادی بنا بر دلایلی بسته شد. بااین‌حال، با افزایش جمعیت این ناحیه، کلیسای جدیدی در شهر آلبوری به نام سنت پل، توسط یک کشیش جوان ساخته شد تا به ترویج دین به شیوه‌ای جدید بپردازد. ساختمان جدید کلیسا از آجر ساخته‌شده بود و در جاده قدیم و در جنوب شهر در گوشه خیابان واقع‌شده بود. بااین‌حال مورد استقبال تعداد زیادی از شهروندان قرار گرفت و روزهای یکشنبه بیشتر شهروندان آنجا بودند.

این ساختمان آجری بعد از مدتی دچار تخریب شدید شد و نیاز به بازسازی گسترده‌ای داشت. درنتیجه گروهی از معماران مسئولیت بازسازی و نوسازی آن را بر عهده گرفتند و کلیسای سنگی با ماسه‌سنگ در مقابل کلیسایی به نام سنت سمنیس ساخته شد. هر دو ساختمان امروز باقی‌مانده‌اند و بانظم خاصی نگهداری می‌شوند.

ساختمان کلیسای سنت پل تا پایان نیمه دوم قرن بیستم، خدمات آموزشی و پرورشی تربیت روحانی را ارائه می‌کرد. تعدادی کشیش به‌صورت سالانه از این کلیسا فارغ‌التحصیل می‌شدند و با ورود به شهرهای دیگر به نشر مذهب و اصول اخلاقی می‌پرداختند.
بخشی در کلیسای زیبای سنت پل بانام «اعتراف به گناهان» و «طلب استغفار» وجود دارد که امکان اعتراف به گناه را برای مردم نزد کشیش در کلیسای سنت پل، فراهم می‌کند. کلیسای سنت پل به وجود «قدیس پاک و بی‌گناه» باور دارد.

خدمات کلیسای سنت پل برای مهاجران جدید استرالیا

کلیسای سنت پل خدمات خاصی برای افرادی که به‌تازگی از مراحل مهاجرت به استرالیا عبور کرده‌اند، ارائه می‌کند. یکی از این خدمات آشنایی مردم هر محله با مهاجران جدید است تا همبستگی بیشتری بین همسایه‌ها ایجاد شود. فضای سبز بزرگی روبروی کلیسای سنت پل واقع‌شده است که امکان گردهمایی و معاشرت را برای مردم بعد از مراسم مذهبی روزهای یکشنبه فراهم می‌کند. تثلیث میان مسیحیان یکی از اعتقادات اصلی مسیحیت به شمار می‌رود که کلیسای زیبای سنت پل نقش زیادی در ترویج آن دارد.
آموزه‌های کلیسای سنت پل بر روایت آفرینش در انجیل تأکید می‌کند و اگرچه نظریه تکامل را در مورد پیدایش انسان مردود نمی‌داند ولی اولویت را آموزه‌های انجیل می‌داند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن