شهر باتورست استرالیا

شهر باتورست (bathurst) از جمله شهرهای دیدنی ایالت نیوساوت‌ولز است که به عنوان قدیمی‌ترین شهر این ایالت نیز شناخته می‌شود. این شهر همچنین به عنوان محلی برای حل و فصل اختلافات داخلی در استرالیا به شمار می‌رود.

ویژگی‌های جغرافیایی این منطقه سبب شده تا بسیاری از افراد برای مهاجرت به استرالیا، آن را به عنوان مقصد مهاجرت انتخاب کنند که در ادامه درباره آن سخن خواهیم گفت.

شهر باتورست استرالیا
شهر باتورست استرالیا

ویژگی های شهر باتورست

شهر باتورست در ۱۲۰ مایلی سیدنی واقع شده است، این شهر در استرالیا طبق آمار رسمی دارای جمعیتی به حدود ۳۵۰۰۰ نفر است.

شهر باتورست به عنوان کشور طلا شناخته می‌شود و از این شهر به عنوان محل اولین کشف طلا اشاره شده و اولین جایی است که طلا در کشور استرالیا پیدا شده است.

امروزه این منطقه در زمینه گردشگری، آموزش، تولید و اقتصاد جایگاه بالایی دارد به طوریکه یکی از مناطق مهم مهاجرپذیر محسوب می‌شود.

شهر باتورست دارای مرکز شهری تاریخی است و بسیاری از ساختمان‌های باقی‌مانده در اواسط تا اواخر قرن ۱۹ در مرکز این شهر به چشم می‌خورد. متوسط سن جمعیت شهر ۳۵ سال بوده و جزو مراکز جوان در کشور استرالیا محسوب می‌شود.

در باتورست رشد جمعیت تا سال ۲۰۱۰ به حدود ۱٫۶ درصد رسیده است و این شهر به عنوان هفتمین شهر منطقه‌ای در حال رشد ایالت نیوساوت‌ولز است.

رشد جمعیت در منطقه سبب افزایش فروشگاه‌ها، تسهیلات ورزشی، مسکن و گسترش مناطق صنعتی شده است. مسابقه شناخته شده بین المللی Mount Panorama در باتورست برگزار شده و به عنوان نقطه عطفی در این شهر محسوب می‌شود.

شهر باتورست در لبه غربی دشت بزرگ Macquarie واقع شده است. همچنین این شهر در مجاورت رودخانه ماکروی قرار دارد که بزرگترین رودخانه استرالیا به شمار می‌رود. محافظت از شهر در برابر سیل‌گاه‌ها یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که به آن اهمیت داده می‌شود.

کوه پانوراما نیز در ۳ کیلومتری آن واقع شده است. همچنین بزرگراه غربی بزرگی که از مرکز شهر سیدنی آغاز می شود، در شهر باتورست به پایان می‌رسد.

توپوگرافی شهر نشان می دهد که این ناحیه شیب زیادی دارد و ۳۰ کیلومتری شرق باتورست تشکیلات رسوبی و دگرگون شده‌ای وجود دارد که تقریبا شمال تا جنوب را دربر می‌گیرد.

شهر باتورست استرالیا
شهر باتورست استرالیا

آب و هوای شهر باتورست

با توجه به ارتفاع این شهر، آب و هوای آن را نیمه گرمسیری می‌دانند که طبق تقسیم‌بندی اقلیمی شهر باتورست به عنوان منطقه‌ای با آب و هوای معتدل استرالیا شناخته می‌شود.

در این منطقه تابستان‌های نسبتا گرم و زمستان‌ها نیز اغلب سرد است. طوفان و رعد و برق در شهر عادی است و در زمستان، بارش برف در بالاترین قله‌های این منطقه اتفاق می‌افتد. با این حال بارش برف در باتورست معمولا غیرمتعارف و اغلب غیر ممکن است.

مناطق تجاری شهر

مناطق تجاری شهر باتورست در خیابان‌های ویلیام، جورج، هوبوک، راسل و دورام واقع شده است. بانک‌ها، ادارات دولتی، مراکز خرید، مغازه‌های خرده فروشی، پارک و آثار تاریخی اغلب در این مناطق قرار دارند.

پارک‌های شهر باتورست دارای چندین یادبود از مردم و رویدادهای تاریخی بوده و یک مکان محبوب برای بومیان این منطقه به حساب می‌آید.

از آنجا که اقتصاد شهر به صنایع تولیدی، آموزش کشاورزی و دولتی ختم می‌شود، این شهر یک منطقه مناسب برای مهاجرت به استرالیا بوده که عموما برای اشتغال و تحصیل انتخاب می‌گردد.

شهر باتورست استرالیا
شهر باتورست استرالیا

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن