تصویر-هدر-پارک-تونل-استرالیا

پارک تونل استرالیا (unnel Creek National Park‏T)

یکی از جاذبه‌های گردشگری و زمین‌شناسی جالب که در کشور استرالیا بسیاری از افراد را به سمت خود می‌کشاند پارک تونل است. این پارک در منطقه‌ی کیمبرلی واقع شده است. مساحتی حدود ۹۱ هکتار را در ناحیه‌ی ناپیر پوشش می‌دهد.

پارک تونل استرالیا
پارک تونل استرالیا

تاریخچه پارک تونل

این ناحیه از دیوارها و سنگ‌های آهکی ساخته‌شده است. زیبایی خارق‌العاده و سیستم صخره‌ای قدیمی که به حدود ۳۷۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد باعث شده تا پارک تونل یک جاذبه زمین‌شناسی باشد. در تزئین دیوارهای غار می‌توانید نقاشی‌ها و حکاکی‌هایی را روی این سنگ‌ها ببینید.

این پارک در استرالیا به دلیل وجود یک غار طبیعی که از طریق تونل کریک به آن راه می‌یابند، به این نام خوانده می‌شود. این تونل ۷۵۰ متر طول دارد. این غار قدیمی‌ترین سیستم غار در ناحیه غرب استرالیا است.

این غار در اواخر دهه ۱۸۰۰ مشهور شد. دلیل شهرت پارک تونل این بود که رهبر بومی، جاندامارا از غار خفاش‌ها به‌عنوان مخفی گاه خود استفاده می‌کرد. نام مستعار او کبوتر بود که به همین علت نام تونل را کریک گذاشتند.

پارک تونل استرالیا
پارک تونل استرالیا

جاذبه‌هایی که گردشگران را به پارک تونل می‌کشاند

تاریخچه پربار پارک تونل باعث شده که افراد زیادی دوست داشته باشند آنجا را ببینند. حتی افرادی که تازه اقدام به مهاجرت به استرالیا کردند، نیز سعی می‌کنند دیدن این پارک را در برنامه‌های تفریحی خود بگذارند.

  • این پارک در حدود ۳۰ کیلومتری پارک ویندجینا گورج است. شما می‌توانید در یک روز از پارک تونل و پارک ویندجینا گورج دیدن کنید. همچنین می‌توانید از این پارک برای اقامت در شب نیز استفاده کنید و از امکانات رفاهی آن بهره ببرید.
  • شما از جاده‌ای قرمزرنگ و خاکی بسیار زیبا به نام جاده لئویولد دونز عبور می‌کنید تا به این پارک زیبا برسید.
  • این پارک منحصربه‌فرد را می‌توانید در یک روز ببینید و امکاناتی مانند پارکینگ و … استفاده کنید. پیاده‌روی‌هایی که برای رسیدن به غار و تونل دارید بسیار هیجان‌انگیزند. غار می‌تواند شما را به زیباترین مکان‌هایی که در دل سنگ است برساند و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. ورودی غار نیز بسیار چشمگیر و زیباست
  • آب‌های جاری زیادی در پارک تونل و غار می‌بینید که باید از آن‌ها عبور کنید. در غار باید محتاطانه حرکت کنید تا احتمال لیز خوردن نداشته باشید. این آب‌ها در فصل‌های سرد دمای پایینی دارند و ممکن است عمق زیادی داشته باشند.
  • با مشعل و کفش‌های مناسب می‌توانید از درون غار دیدن کنید و دیواره‌های زیبای آن با حکاکی‌های قدیمی را ببینید.
  • اگر به سقف‌ها نگاه کنید تعداد زیادی استالاکتیت و استالاگمیت می‌بینید که به سقف و کف چسبیده‌اند. این جاذبه‌های طبیعی حاصل آبشار آبی است که از غار می‌تراود و از کلسیم اشباع بودن و رسوب‌ کرده است.
پارک تونل استرالیا
پارک تونل استرالیا

خفاش‌های کوچک درون غاری که دراین پارک زیبا قرار گرفته هیجان زیادی را به شما می‌دهد. این پرندگان همیشه در فضاهای تاریک زندگی می‌کنند.

اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد مهاجرت به استرالیا را دارید و یا از جاذبه‌های زمین‌شناسی استرالیا لذت می‌برید می‌توانید یک روز تعطیل خود را برای گردشگری در پارک تونل بگذرانید و این تفریح متفاوت و بکر را در برنامه‌ی یکی از روزهای خود بگذارید.

افراد متقاضی مهاجرت به استرالیاو می‌توانند با  اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… برای سکونت در این کشور و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن