تصویر بنر آمار-بیکاری-استرلیا-چقدر-است

آمار بیکاری در استرالیا

یکی از دغدغه‌هایی که هر دولتی در طول دوران داشته، نرخ و آمار بیکاری بوده است.

بیکاری علاوه بر مشکلات مستقیمی که بر فرد می‌گذارد، باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای در جامعه نیز می‌شود.

برای بررسی آمار بیکاری در استرالیا و بررسی وضعیت کاری این کشور می‌توان اطلاعاتی را برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور استرالیا دارند فراهم نمود.

آمار بیکاری استرالیا
آمار بیکاری استرالیا

وضعیت شغل و درآمد در استرالیا

استرالیا جز بهترین کشورهای دنیا در مورد یافتن شغل و درآمد بالاست. حقوق پایه‌ی کارگر در این کشور تقریباً ۸ برابر ایران است.

نرخ حقوق ۹٫۶ دلار آمریکا در ساعت باعث شده که این کشور در ردیف اول حقوق در دنیا قرار گیرد.

بازار کار خوبی که در این کشور وجود دارد نیز باعث شده تا افراد زیادی قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشند. دولت این کشور توانسته است به‌خوبی نرخ بیکاری را کم کرده و تقریباً ثابت نگه دارد.

بیکاری در استرالیا

این کشور دارای اقتصادی پویا است که باعث شده آمار بیکاری در استرالیا و در بین مردم این کشور به مقدار زیادی پایین آید.

تعداد افراد بیکار در یک سال گذشته، در بیشترین حالت حدود ۷۴۱ هزار نفر و در آوریل ۲۰۱۸ بوده است؛ که در ماه بعد به‌خوبی کنترل شده و به ۷۱۴ هزار نفر رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که در این کشور به‌خوبی مدیریت و برنامه‌ریزی کار صورت می‌گیرد.

کمترین آمار بیکاری در استرالیا هم مربوط به اکتبر ۲۰۱۷ و حدود ۷۰۴ هزار نفر بوده است.

تغییرات آمار بیکاری در سال‌های گذشته در استرالیا

هر چند آمار بیکاری در استرالیا هنوز به نسبت کشورهای دیگر بسیار مقبول‌تر است؛ اما نرخ بیکاری در سال‌های گذشته در این کشور هم دستخوش تغییر شده است.

البته باید توجه داشت که با در نظر گرفتن افزایش آمار بیکاری در سال‌های گذشته و در کشورهای که سردمدار توسعه بودند، در کشور استرالیا این افزایش به‌خوبی مدیریت شده است و با سرعت بسیار کمتری رشد این آمار صورت گرفته است.

در سال ۲۰۰۹ آمار بیکاری در حدود ۳٫۵ درصد بود؛ که یک آمار عالی و مناسب را ارائه می‌دهد. ولی در سال‌های اخیر کم‌کم افزایش آمار بیکاری در استرالیا را شاهد بودیم. در حال حاضر در این کشور، حدود ۵٫۷ درصد آمار افراد بیکار برآورد شده است.

عوامل مؤثر بر افزایش آمار بیکاری در استرالیا

رونق گرفتن یک صنعت و ایجاد فشار بر صنایع دیگر

به‌عنوان‌مثال در سال ۲۰۱۰ صنعت معدن در این کشور رونق گرفت؛ با رونق گرفتن این صنعت ارزش دلار استرالیا نیز بالا رفت و به‌تبع آن بر صنایعی چون گردشگری، کشاورزی و صنایع تولیدی فشار بیشتر وارد شد و آمار بیکاری در کشور استرالیا مقداری بالا رفت.

کاهش شاخص اعتماد مشتری

در کشور استرالیا به دلایل مختلف اعتماد مشتریان از بین رفته است و این شاخص کاهش پیدا کرده است. این امر باعث شده تا اقتصاد و خرده‌فروشی در این کشور دچار تغییر شود و بر آمار بیکاری تأثیر بگذارد.

حوادث طبیعی در داخل و خارج از کشور

حوادث طبیعی می‌تواند بر اقتصاد جهانی و کشورها تأثیر بگذارد. از سال ۲۰۱۰ به بعد نیز متأثر از این حوادث، اقتصاد کشور رو به نزول رفت. هر چند این کشور بحران اقتصادی را بدون ایجاد رکود در پشت سر گذاشت ولی تعداد افراد بیکار در آن حدود ۲ درصد افزایش یافته است.

البته شرایط آن به نسبت دیگر کشورها بسیار بهتر بوده است. در حال حاضر متوسط آمار بیکاری در جهان حدود ۱۲٫۵ درصد است که تفاوت بسیار زیادی با آمار بیکاری در استرالیا دارد. همچنین دولت این کشور اعلام کرده است که شرایط شغلی مناسبی را در کشورش ایجاد خواهد کرد و می‌تواند آمار بیکاری در استرالیا را به‌خوبی کاهش داده و کنترل کند.

در سال‌های گذشته که بحران اقتصادی بر کل جهان حاکم بوده است، استرالیا جز کشورهایی بوده است که توانسته به‌خوبی مدیریت بحران را اجرا کند و کمترین تغییرات اقتصادی را در خود داشته باشد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن