تصویر هدر ایالت‌ استرالیا

ایالت‌های استرالیا

ایالت‌های استرالیا اسامی مختلفی دارند. در حقیقت شیوه‌ی تقسیم‌بندی ایالت‌های این کشور همانند آمریکا است. در اینجا اسامی ایالت‌های این کشور و خصوصیات هریک از آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا بهتر تصمیم بگیریم برای مهاجرت کدام ایالت را انتخاب کنیم.

ایالات کشور استرالیا بر اساس تقسیم‌بندی جغرافیایی به انواع ایالت استرالیای غربی، ایالت استرالیا جنوبی، ایالت ویکتوریا، ایالت کوئینزلند، ایالت نیو سات ولز تقسیم می‌شود که هرکدام خصوصیات و ویژگی‌های خاصی دارند و اقتصاد آن‌ها مبتنی بر محصولی خاص است.

ایالت های استرالیا
ایالت های استرالیا

اگر قصد مهاجرت به استرالیا رادارید ایالت نیو سات ولز گزینه بسیار خوبی برای مهاجرت شماست. این ایالت یکی از معروف‌ترین و پرجمعیت‌ترین ایالت‌های استرالیا محسوب می‌شود.

مرکز آن شهر بزرگ و معروف سیدنی است که بزرگ‌ترین شهر استرالیا نام‌گرفته است.

ایالت نیو سات ولز بیش از هشت‌صد هزار کیلومترمربع مساحت داشته و ازاین‌رو یکی از بهترین ایالت‌های استرالیا برای تجارت و صنعت است.

وسعت این ایالت باعث شده است مرکز تولید خودرو و کارخانه‌های متعدد باشد. صنعت استرالیا به‌طور مستقیم به این ایالت وابسته است.

بنابراین اگر تخصص فنی، شغل مهارتی و قصد اخذ ویزای کار دارید برای این ایالت اقدام کنید و در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری در این ایالت را داشته باشید می‌توانید با اخذ ویزای سرمایه‌گذاری برای اخذ این ویزا اقدام کنید.

ایالت کوئینزلند در بخش شمال شرقی کشور زیبای استرالیا قرارگرفته است و آب‌وهوای تقریباً نیمه استوایی دارد. این یعنی تابستان‌های این ایالت گرم و مرطوب است و فقط بخش شمالی آن اقلیم استوایی دارد.

جالب است بدانید کوئینزلند دارای حکومت پادشاهی به‌صورت مشروطه است و یک مجلس و دولت محلی نیز درون سیاست خود دارد. همچنین نام کوئینزلند از نام ملکه ویکتوریا گرفته‌شده است. یکی از آرام‌ترین ایالت‌های کشور استرالیا این ایالت است.

ایالت های استرالیا
ایالت های استرالیا

مهاجرت به ایالت‌های استرالیا و نکات آن

ایالت استرالیا جنوبی که مرکز آن شهر آدلاید است. تقریباً با تمام ایالت‌های استرالیا مرزهای مشترک دارد. جالب است که پس از کشف این ایالت تا دو قرن توجهی به رونق و پیشرفت آن نشد.

ازنظر جمعیت بین ایالت‌های استرالیا کمترین جمعیت را دارد و ازنظر آب و هوایی مناطق نزدیک به دریا که در بخش جنوبی این ایالت قرارگرفته‌اند سرسبز و پیشرفته هستند و بخش شمالی ایالت استرالیای جنوبی خشک و بیابانی با جمعیت بسیار کم است.

برخلاف ایالت‌های دیگر منبع تأمین درآمد ایالت جنوبی استرالیا کشاورزی، دام‌پروری، تولید محصولات لبنی و غیره است. محصولات گوشتی و پشم تولیدشده در این ایالت به تمام دنیا صادر می‌شود.

ایالت های استرالیا
ایالت های استرالیا

مهم‌ترین ویژگی‌های هر یک از ایالت‌های استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا باید مهم‌ترین ویژگی‌های هر یک از ایالت‌های این کشور را بررسی کنید.

ایالت ویکتوریا در جنوب شرقی کشور زیبای استرالیا واقع‌شده است و یکی از معروف‌ترین ایالت‌های استرالیا هست. مرکز این ایالت بزرگ و مدرن شهر ملبورن است که بسیاری آن را مرکز فرهنگ و هنر استرالیا می‌نامند.

جالب است بدانید کشف معادن طلای بسیار در ایالت ویکتوریا، باعث شد تعداد زیادی مهاجر از کشورهایی مثل ایرلند و چین وارد این ایالت از ایالت‌های استرالیا شوند.

ایالت ویکتوریا و شهر شگفت‌انگیز ملبورن در پنجاه سال اخیر به طرز خارق‌العاده‌ای ازنظر اقتصادی و ازنظر جمعیت شهروندان و تجارت و صنایع بزرگ و کوچک پیشرفت کرده است.

به‌گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان اقتصادی بعد از لندن، ملبورن را بانام ملبورن حیرت‌آمیز معرفی کردند. این شهر زیبا عظیم‌ترین شهر در امپراتوری بریتانیا بود.

ایالت های استرالیا
ایالت های استرالیا

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن