تصویر بنر هزینه مهاجرت استرالیا

هزینه مهاجرت به استرالیا

هزینه مهاجرت به استرالیا برای برخی از مردم به یک دغدغه تبدیل شده است و آن‌ها همواره در پی آن هستند که هزینه‌ها را تخمین بزنند. با توجه به تغییر نرخ روزانه دلار در ایران، تعیین هزینه ویزای استرالیا در سالهای اخیر اندکی سخت خواهد بود اما می‌توان بصورت تقریبی آن را مشخص کرد.

این هزینه ها شامل موارد زیادی می‌باشد. در مطلب امروز به بررسی جوانب مختلف هزینه مهاجرت به استرالیا خواهیم پرداخت. برای این که به استرالیا مهاجرت کنید و از هر طریقی برای گرفتن ویزا اقدام کنید، باید برای موارد زیادی هزینه صرف کنید. با توجه به این که برای مهاجرت از چه ویزایی استفاده کنید، هزینه های مربوط به مهاجرت به استرالیا متفاوت خواهد بود.

انواع هزینه مهاجرت به استرالیا

انواع هزینه مهاجرت به استرالیا
انواع هزینه مهاجرت به استرالیا

استرالیا یکی از کشورهایی است که مقصد بسیاری از مهاجرین می‌باشد، و هر ساله بسیاری از افراد خواهان ویزای این کشور هستند. هزینه های مهاجرت به استرالیا شامل موارد زیادی می‌باشد.

در مطلب امروز به بررسی جوانب مختلف هزینه مهاجرت به استرالیا خواهیم پرداخت. برای این که به استرالیا مهاجرت کنید و از هر طریقی برای گرفتن ویزا اقدام کنید، باید برای موارد زیادی هزینه صرف کنید. با توجه به این که برای مهاجرت از چه ویزایی استفاده کنید. هزینه های مربوط به مهاجرت به استرالیا متفاوت خواهد بود.

برای مهاجرت به استرالیا ابتدا می‌بایست هزینه‌های قبل از سفر و بعد از سفر را مشخص نمود. در این هزینه‌ها، گرفتن ویزا، ترجمه مدارک و گرفتن وکیل جزو هزینه‌های پیش از سفر می‌باشد. از طرفی هزینه مسکن، هزینه زندگی کردن در شهرهای مختلف استرالیا برای فرد و خانواده‌اش جزو هزینه‌های بعد از سفر خواهد بود.

هزینه‌ها برای گرفتن اقامت و مهاجرت به این کشور، باید صرف شوند، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • هزینه‌های مربوط به گرفتن ویزای این کشور
  • هزینه مربوط به گرفتن مدرک زبان
  • هزینه‌های مربوط به گرفتن وکیل مهاجرت
  • هزینه‌های مربوط به ترجمه مدارک مورد نیاز
  • هزینه مرتبط با ارزیابی مهارت برای ویزای کاری
  • هزینه مربوط به حسابرسی کردن و کارشناسی املاک برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری

بررسی هزینه های مختلف

هزینه‌های مربوط به گرفتن ویزا: برای بررسی کردن ویزای متقاضیان، اداره مهاجرت کشور استرالیا هزینه‌ای را تعیین کرده است. این پول از متقاضیان دریافت می‌شود، بر اساس نوع ویزای مورد نظر مهاجران میزان این هزینه‌ها متغیر می‌باشد.

بعد از پرداخت هزینه‌های مربوط به بررسی ویزا، درصورتی که درخواست متقاضی برای ویزا مورد تایید واقع نشود، هزینه‌های صرف شده قابل بازگشت نیستند. در ادامه مطلب به برخی از این هزینه‌ها اشاره می کنیم، هزینه بررسی ویزا برای متقاضی اصلی در مقایسه با خویشاوندان او، نصف و یا کم تر می‌باشد.

هزینه های مهاجرت به استرالیا
هزینه های مهاجرت به استرالیا

هزینه‌های مربوط به گرفتن مدرک زبان: در مواردی که فرد متقاضی دانشجو باشد، و یا درخواست ویزای مهارتی کرده باشد، ارائه مدرک زبان با حداقل نمره الزامی می‌باشد. کسانی که خواهان ویزای سرمایه گذاری استرالیا نیز هستند، اگر نتوانند حداقل نمره برای مدرک زبان را کسب کنند باید جریمه بپردازند. کسانی که از طریق ویزای همسر، ویزای والدین برای مهاجرت اقدام می‌کنند، نیازی به گرفتن نمره زبان ندارند.

برای گرفتن مدرک زبان هزینه ها به دو گروه تقسیم می‌شوند، هزینه های مربوط به کلاس های آمادگی: هزینه‌ها برای کلاس‌های آمادگی با توجه به این که نیاز متقاضی در چه حدی می‌باشد، از یک میلیون تا چند میلیون متغیر می‌باشد. هزینه های مربوط به امتحان زبان: امتحان های زبان چند گروه مختلف هستند که محل برگزاری آن ها متفاوت است، با توجه به این که در کجا برگزار می‌شوند هزینه های مربوط به آن ها متفاوت است.

هزینه مهاجرت به استرالیا پیش از سفر

یکی از هزینه‌هایی که در ابتدای کار باید پرداخت شود، ترجمه مدارک می‌باشد. ترجمه مدارک به صورت رسمی و ناتی با یکدیگر تفاوت دارد و اغلب افراد از ترجمه ناتی به دلیل هزینه کمتر در این‌باره استفاده می‌کنند.

علاوه بر ترجمه مدارک که اغلب بخشی از هزینه مهاجرت به استرالیا را شامل می‌شود افراد می‌بایست هزینه دریافت ویزای اقامت استرالیا را نیز پرداخت کنند.

ویزایی که توسط افراد دریافت می‌شود بر اساس نوع آن، هزینه تغییر می‌کند. هزینه مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری، ویزای کاری و ویزای تحصیلی با هم فرق دارد.

هزینه وکیل: این که از وکیل مهاجرت استفاده کنید یا نه بستگی به شما دارد، بسیاری از مهاجرین ترجیح می‌دهند برای سهولت امور مهاجرت، از وکیل مهاجرت استفاده کنند. با توجه به این که متقاضی از چه نوع ویزا برای مهاجرت استفاده می‌کند، هزینه‌های مربوط به وکیل مهاجرت نیز متغیر می‌باشد. هزینه‌های مربوط به وکیل مهاجرت به عوامل زیر بستگی دارد؛ این که شما به طور مستقیم با وکیل مهاجرت در ارتباط باشید، یا این که کارهای شما از طریق دفاتر خدمات صورت می‌گیرند. هر چه وکیل مهاجرت با تجربه تر باشد و در بین مردم شهرت بیش تر داشته باشد، هزینه‌های خدمات در این مواقع بیش تر می‌شود.

از طرفی گرفتن ویزای اقامت کشور استرالیا دو صورت دائم و موقت بوده که نوع ویزا روی آن تاثیرگذار است و مسلما هزینه مهاجرت به استرالیا از هر کدام از این روش‌ها متفاوت می‌گردد.

مشاوران یونیک میگرشن
هزینه پیش از مهاجرت به استرالیا
هزینه های پیش از مهاجرت به استرالیا

همچنین هزینه هایی مانند ارزیابی املاک و مستغلات و تهیه صورتهای مالی افراد نیز بسیار مهم و قابل توجه است.

شاید بعد از اخذ ویزا، پرداخت حق‌الوکاله وکیل رسمی دادگستری مهم‌ترین هزینه مهاجرت پیش از سفر باشد. در این مورد بسته به شرایط این هزینه تغییر می‌کند، برای اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه های اخذ ویزا می توانید با مشاوران یونیک به صورت آنلاین مشورت کنید.

هزینه های بعد از مهاجرت

بعد از گذراندن مراحل گرفتن ویزای اقامت استرالیا و به محض ورود به کشور استرالیا می‌بایست برای گذران زندگی هزینه کرد.

هر فرد بسته به اینکه با چه شرایطی وارد خاک استرالیا می‌شود، هزینه‌های مختلفی را پیش رو دارد؛ بنابراین در ابتدا باید هزینه مهاجرت به استرالیا از طریق نوع ویزا تعیین گردد.

هزینه متوسط زندگی در شهر های بزرگ تقریباً ماهی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار استرالیا می‌باشد همچنین در حومه یعنی شهر‌های کوچک بین۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار استرالیا می باشد، البته باید توجه داشت که این مقدار هزینه متوسط برای زندگی هر نفر می‌باشد.

دانشجویان کمترین هزینه مهاجرت را دارند و خانواده‌ها بر حسب جمعیت خانواده بیشترین هزینه را پرداخت خواهند کرد.

هزینه های اجاره در استرالیا

همچنین اجاره بهای مسکن بسته به نوع شهر انتخابی برای سکونت افراد تغییر می‌کند که براساس انتخاب یکی از ایالات کشور استرالیا و یا یکی از شهرهای استرالیا برای سکونت این هزینه متغییر است و سیدنی یکی از گران ترین شهرها از این نظر می‌باشد.

هزینه وعده‌های غذایی نیز در این بین اهمیت زیادی دارد و باید برآورد هزینه ها قبل از مهاجرت، انجام شود.

افرادی که توانایی مالی برای گذراندن زندگی در این کشور را ندارند، هرگز نمی‌توانند بعد از مهاجرت دوام آورند و نرخ هزینه ها در این کشور بالا خواهد بود؛ بنابراین قبل از اقدام به مهاجرت بسیاری از افراد طالب بدست آوردن حدود قیمتی هستند که البته بسته به تغییر نرخ دلار تغییر خواهد کرد.

در نهایت هزینه مهاجرت کشور استرالیا شامل موارد مختلفی می‌شود که پرداخت بابت بررسی مدارک در این کشور را نیز شامل خواهد شد. تمامی موارد بیان شده برای افراد و با توجه نوع ویزای آن‌ها متفاوت است و نمی‌توان نرخ معینی را مشخص کرد.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 2

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن