تصویر بنر شمال استرالیا

شمال استرالیا 

اصطلاح Northern Australia شامل کوئینزلند و قلمرو شمالی (NT) است. بخشی از استرالیای غربی (WA) در شمال عرض جغرافیایی ۲۶ ° جنوب به استرالیای شمالی تعریف می‌شود و به‌طور گسترده‌ای در قانون و سیاست دولت استفاده می‌شود.

شمال استرالیا دروازه استرالیا به بازارها و فرصت‌های آسیا است. اگرچه شمال استرالیا حدود نیمی از کل منطقه کشور استرالیا را تشکیل می‌دهد، جمعیت آن تنها حدود یک‌چهارم جمعیت استرالیا را شامل می‌شود.

بااین‌حال، این بخش از استرالیا دارای منابع طبیعی مختلفی جهت صادرات است در محدوده‌ی کوئینزلند و نیو سات ولز گاز طبیعی وجود دارد و هم‌چنین دارای جاذبه‌های توریستی طبیعی مانند Uluru Ayers Rock، Reef Barrier Reef و پارک ملی Kakadu می‌باشد.

شمال استرالیا در ابتدا به یک منطقه‌ی کوچک قابل سکونت در شمال این قاره اطلاق می‌شد. جورج پرس، وزیر دولت فدرال در دهه ۱۹۲۰، فکر کرد که قلمرو شمالی برای کنترل کشور بزرگ است و به همین دلیل در ۱ فوریه ۱۹۲۷، تحت قانون (Northern Australia Act 1926 Cth)، قلمرو شمالی به دو سرزمین استرالیا و استرالیا مرکزی تقسیم شد. بااین‌حال، در ۱۲ ژوئن ۱۹۳۱، این دو به‌عنوان قلمرو شمالی به هم پیوستند.

جغرافیا و آب‌وهوای شمال استرالیا

تقریباً تمام منطقه‌ی شمال استرالیا از انتهای پرکامبرین انقلاب و تحولی را تجربه نکرده است. تنها استثناء این منطقه، قسمت‌های مرطوب گرمسیری شمال کوئینزلند است که در آن آتش‌فشان‌هایی اخیراً فعال‌شده است. شمال استرالیا تقریباً دارای آب و هوایی خشک است.

اگر قصد مهاجرت به استرالیا رادارید باید بدانید دمای هوا در بین ماه‌های اکتبر و آوریل از ۳۰ درجه سانتی‌گراد (۸۶ درجه فارنهایت) و در قسمت‌های جنوبی‌تر شمال استرالیا در ماه آوریل تا حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد (۱۰۴ درجه فارنهایت) در داخل Pilbara و کیمبرلی قبل از فصل زمستان است.

اقتصاد شمال استرالیا

در شمال استرالیا باوجود آب‌وهوای متغیر و فقر شدید خاک، تمام تلاش برای توسعه کشاورزی در مقیاسی وسیع در هر بخشی از استرالیا شمالی انجام‌شده است.

مناطق مرطوب که در آن رشد قارچ و موز یک صنعت عمده به شمار می‌رود و حوضه دریاچه Eyre Basin و مناطق اطراف آن‌که فعالیت غالب آن‌ها این است که گاو گوسفند و گوشت گاو را با خواص فوق‌العاده‌ای بزرگ می‌کنند.

مناطق دیدنی شمال استرالیا

اولگاس

یک گروه قابل‌توجه از سنگ‌های کوهستانی در حدود ۳۵ کیلومتری غرب از اولوور با یکدیگر متحد شدند تا Kata Tjuta (اولگاس) را به وجود آورند. ۳۶ سنگ گنبدی شکل وجود دارد که شانه‌به‌شانه‌ در کنار هم قرار دارند و دره‌های عمیق و دره‌های شیب‌داری را به وجود آورده‌اند.

Kings Canyon

پارک ملی (Watarrka Kings Canyon) یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین منظره‌ها در شمال استرالیا است. این پارک شامل دره‌هایی با عمق بیش از یک مایل، مراتع بلند کوهستانی، رودخانه‌های بزرگ و برخی از بزرگ‌ترین درخت‌های سکویا است.

پارک ملی کاکادو

پارک ملی کاکادو چشم‌انداز قابل‌توجه، حیات‌وحش و میراث فرهنگی قلمرو شمالی را نشان می‌دهد. بازدید از سایت‌های شگفت‌انگیز و مبهم راکارت و کشف تالاب‌های دیدنی و جذاب و پرطرفدار را باراهنماهای محلی را از دست ندهید.

پارک ملی لیچفیلد

پارک ملی لیچفیلد برای راه رفتن در فضای باز، کمپینگ و به‌خصوص شنا کردن مشهور است و هم‌چنین آبشارهای بی‌نظیر و زیبایی هم دارد.

پارک ملی لیچفیلد که تقریباً ۱۵۰۰ کیلومترمربع است، در نزدیکی شهر Batchelor و در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غرب داروین و در قلمرو شمالی استرالیا واقع‌شده است. هرساله پارک لیچفیلد بیش از ۲۶۰،۰۰۰ بازدیدکننده را جذب می‌کند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن