تصویر-هدر-اقتصاد استرالیا

وضعیت و جغرافیای اقتصادی استرالیا | توسعه اقتصادی استرالیا

کشور استرالیا که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، جالب است بدانید جغرافیای اقتصادی استرالیا مبتنی بر شکوفایی بخش خصوصی است. دارا بودن شرایط اقلیمی مساعد، وجود سرزمین‌های حاصلخیز بسیار، وجود منابع طبیعی غنی و پربار، زیست پذیری بالای شهرهای این کشور و حضور نیروی انسانی فعال در آن‌ها باعث شده است تا جغرافیای اقتصادی استرالیا به پیشرفت و شکوفایی چشمگیری دست یابد و رشد اقتصادی در این کشور، بالاترین سرعت ممکن را تجربه نماید؛ و مهاجرت به استرالیا را یکی از گزینه‌های نخست برای مهاجرت کند.

امروزه کشور استرالیا به‌عنوان چهارمین اقتصاد قدرتمند در منطقه آسیا و همچنین دوازدهمین اقتصاد فعال در دنیا شناخته می‌شود و از نرخ تورم و نرخ بیکاری بسیار کمی بهره می‌برد. درواقع همین شرایط اقتصادی است که مهاجرت به استرالیا را گزینه‌ای مطلوب و ایده‌آل جلوه می‌دهد و توجه تمام مردم دنیا را به این کشور جلب می‌نماید.
در صورتی که قصد مهاجرت به استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا را داشته باشید می‌توانید از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… متناسب با شرایط خود نسبت به اقامت در این کشور اقدام نمایید.

جغرافیای اقتصادی استرالیا
جغرافیای اقتصادی استرالیا

آشنایی با منابع درآمد کشور استرالیا

در درجه اول لازم است بدانید که بخش اعظمی از درآمد کشور استرالیا، از طریق فروش شمش طلا و کنسانتره های مسی حاصل می‌شود و این کشور دارای روابط اقتصادی قدرتمندی با کمپانی‌های مشهور دنیا هست. منابع سنگ‌آهک، زغال کک و طلا از اصلی‌ترین منابع موجود در این کشور می‌باشند و نقش مؤثری را در پیشرفت جغرافیای اقتصادی استرالیا ایفا می‌نمایند.

از دیگر مؤلفه‌هایی که جغرافیای اقتصادی استرالیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، کشاورزی و دام‌پروری در سرزمین‌های حاصلخیز این کشور هست. کشور استرالیا از پیشرفته‌ترین فنّاوری‌های کشاورزی و دام‌پروری برخوردار است و محصولات دامی و کشاورزی، از مهم‌ترین محصولات صادراتی این کشور به شمار می‌آید.

جغرافیای اقتصادی استرالیا
جغرافیای اقتصادی استرالیا

آشنایی با ۶ صنعت مهم در جغرافیای اقتصادی استرالیا

همان‌طور که می‌دانید، تجارت بین‌المللی، نقش بسیار مهمی را در وضعیت اقتصادی هر کشور و همچنین جغرافیای اقتصادی استرالیا ایفا می‌نمایند و داشتن روابط تجاری قدرتمند با دیگر کشورهای دنیا، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کشور استرالیا دارای ۶ صنعت بزرگ هست که بیشترین حجم از تجارت این کشور را به خود اختصاص داده‌اند و دارای نقش تعیین‌کننده‌ای در جغرافیای اقتصادی استرالیا می‌باشند. صنعت مالی استرالیا با دارا بودن ۴ بانک بزرگ که در لیست بانک‌های امن جهان قرارگرفته‌اند، شرکت‌های بین‌المللی مشاوره بازرگانی، منابع و معادن فلزات در این کشور، صنعت انرژی برق، آب، نفت و گاز و صنعت داروسازی در این کشور، جزءِ اصلی‌ترین صنایع موجود در این کشور می‌باشند، جغرافیای اقتصادی استرالیا را تشکیل می‌دهند.

جغرافیای اقتصادی استرالیا
جغرافیای اقتصادی استرالیا

بررسی نرخ بیکاری و نرخ تولید ناخالص داخلی در کشور استرالیا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، کشور استرالیا از ابتدای سال‌های ۱۹۹۰ تاکنون، هیچ‌گونه رشد اقتصادی منفی را تجربه نکرده است. نرخ بیکاری در این کشور اگرچه بعضاً دچار نوساناتی شده است اما روند کلی این تغییرات مثبت بوده و وضعیت اشتغال در آن، همواره پیشرفت‌های قابل قبولی را تجربه نموده است. طبق آخرین تحقیقات، نرخ بیکاری در کشور استرالیا ۵٫۳ درصد تخمین زده‌شده است.

تولید ناخالص ملی در این کشور، در درجه اول مربوط به تولید ناخالص داخلی در بخش ساخت‌وساز است و پس‌ازآن به بخش‌هایی همچون معادن، ساخت، اداره امور عمومی، کشاورزی و خدمات رفاهی مربوط می‌شود. لازم به ذکر است که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در کشور استرالیا ۳٫۱ درصد در سال گذشته بوده است و جغرافیای اقتصادی استرالیا را، بهبود بسیار بخشیده است.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن