تصویر-هدر-پل بندر سیدنی استرالیا-

پل بندر سیدنی استرالیا

پل بندر سیدنی یکی از معروف‌ترین سازه‌های مدرن و درعین‌حال جذاب شهر سیدنی در کشور استرالیا است. سال‌ها هر جا نامی از این شهر بود در کنار آن عکسی از این پل زیبا دیده می‌شد. جالب است بدانید پل بندر سیدنی ۸۶ سال قبل ساخته‌شده است و در هر دو سمت آن دوپایه وجود دارد. مهاجرت به استرالیا برای خیلی از افراد با تصوری رؤیایی از این پل برابر است. بااینکه سال‌های زیادی از ساخت آن می‌گذرد اما هنوز یکی از معروف‌ترین و بهترین نمونه‌های سازه‌ای برای دانشجویان مهندسی و توریست‌ها محسوب می‌شود.

پل بندر سیدنی
پل بندر سیدنی

طراحی مهندسی و سازه پل بندر سیدنی

این پل دارای عظیم‌ترین قوس فولادی در دنیا می‌باشد که وظیفه آن اتصال سریع و قوی بندر شمالی و بندر جنوبی شهر است. انحنای قوس پل معروف بندر سیدنی ۱۳۴ متر بالاتر از آب دریا است و ازاین‌رو سازه‌ای مهندسی و خلاقانه به شمار می‌رود. با محاسبات معماری و سازه‌ای پیچیده مهندسان پل معروف این شهر بر روی این پل دو خط ریلی راه‌آهن و هشت راه ماشین‌رو تعبیه کرده‌اند که با توجه به جریان ترافیک جهت آن عوض می‌شود. ۲۶ سال قبل، افزایش ترافیک روی پل، باعث شد تا مهندسان تونلی در این مسیر افتتاح کنند.

پل بندر سیدنی
پل بندر سیدنی

اکنون اگر این مسیر اتصالی وجود نداشته باشد، حمل‌ونقل و تجارت در شهر به‌طور کل مختل می‌شود؛ بنابراین خیلی از مردم و قانون‌گذاران شهر سیدنی، پل بندر سیدنی را شاهرگ حیاتی این شهر می‌دانند. مهاجرت به استرالیا و افزایش جمعیت یکی از دلایل ساخت این پل است.

مشهورترین نماد شهر سیدنی بعد از اپرای سیدنی

قبل از ساخت تالار اپرای این شهر مشهورترین نماد شهر، پل بندر سیدنی بود. پیاده‌روی بر روی این پل یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات شهروندان است که در کمال امنیت و آسایش انجام می‌شود. سال‌ها بعد از ساخت این پل زیبا، تالار اپرای این شهر ساخته شد. اگرچه این تالار به نماد شهر تبدیل شد اما از محبوبیت پل معروف و زیبای آن میان مردم و گردشگران کم نکرد.

پل بندر سیدنی
پل بندر سیدنی

تورهای صعود به اوج پل بندر سیدنی و شرایط آن

اگر فکر می‌کنید پل بندر سیدنی فقط یک مسیر اتصال است سخت در اشتباه هستید! شما می‌توانید در حین پیاده‌روی با بالابرهای صنعتی به ارتفاع بلندتری از پل بندر سیدنی رفته و چشم اندازه خیره‌کننده‌ای از شهر را ببینید. برای صعود به ارتفاع ۱۳۵ متری پل معروف شهر باید بلیت خریداری کنید و قبل از خرید بلیت از شجاعت خود مطمئن شوید! اگر علاقه‌مند به هیجان، عکاسی و کسب تجربه‌های جدید هستید حتماً تور صعود به اوج این پل را امتحان کنید.

این تورها در تمام طول روز به‌صورت گروه‌های سیزده نفره مسافران و گردشگران را به ارتفاع بالا می‌برد و زمان طلوع و غروب خورشید می‌تواند بهترین زمان برای استفاده از تور صعود به اوج پل بندر سیدنی استفاده کنید. عکس‌های زیبایی از این پل زیبا می‌توانید تهیه کنید.

پل بندر سیدنی
پل بندر سیدنی

موزه‌ی معرفی پل بندر سیدنی و نحوه‌ی شکل‌گیری، طراحی و ساخت آن

پل بندر سیدنی یک موزه در جنوب شرقی خود دارد که می‌توانید تاریخچه و نحوه ساخت و شکل‌گیری این پل زیبا را ببینید. این موزه بزرگ خود یک شاهکار معماری و هنری است که به شما نحوه ساخت این پل را با امکانات ۸۶ سال قبل نشان می‌دهد.

پل بندر سیدنی
پل بندر سیدنی

افرادی که قصد مهاجرت به این کشور یا یکی از ایالات کشور استرالیا را داشته باشند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در این کشور اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن