تصویر بنر فهرست شهرهای استرالیا

فهرست شهرهای استرالیا

به‌طورکلی کشور استرالیا، از شش ایالت یا استان و دو حوزه‌ی مستقل درون خود تشکیل‌شده است. این دو حوزه‌ی مستقل دارای درجه استقلال کمتری نسبت به ایالت‌های دیگر درزمینه قانون‌گذاری و غیره دارند اما بازهم پذیرای تعداد زیادی از مهاجران هستند. در ادامه قصد داریم محبوب‌ترین فهرست شهرهای استرالیا را ازنظر مهاجرت برایتان ذکر کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. پس همراه ما باشید.

فهرست شهرهای استرالیا بر اساس جمعیت و تعداد شهروندان

اگر بخواهیم فهرست شهرهای استرالیا را بر اساس تعداد شهروندان دسته‌بندی کنیم رتبه اول به شهر بسیار معروف سیدنی می‌رسد. شهر سیدنی بزرگ‌ترین شهر این کشور و قاره اقیانوسیه محسوب می‌شود. همچنین این شهر دارای پنج میلیون نفر جمعیت است و بهترین دانشگاه‌های فنی و مهندسی استرالیا داخل آن قرار دارد. بزرگ‌ترین مراکز صنعتی، تحقیقاتی و سیاسی در این شهر است و ازاین‌رو متقاضیان زیادی برای مهاجرت دارد. سیدنی در فهرست شهرهای استرالیا اولویت اول مهاجران از سایر کشورها محسوب می‌شود.

همچنین در فهرست شهرهای استرالیا، سیدنی متنوع‌ترین شهر این کشور است. چون بیش از نود درصد جمعیت این شهر از قومیت‌های مختلف فرهنگی و نژادی هستند. سیدنی نماد کشور محبوب استرالیا در دنیا محسوب می‌شود و فقط ۲۱۸ سال از تأسیس آن می‌گذرد. جالب است بدانید بیشترین میزان جهانگرد هنگام ورود به استرالیا به شهر سیدنی وارد شدند.

حدود هفت‌صد محله در کشور سیدنی وجود دارد که هرکدام محل اقامت افرادی از قومیت‌های مختلف است. بااین‌وجود به علت قانونمند بودن این شهر و قوانین خاص شهروندی، سیدنی از امنیت بالایی برخوردار است. این شهر یکی از امن‌ترین شهرها در فهرست شهرهای استرالیا است.

لازم به ذکر است در فهرست شهرهای استرالیا بر اساس تعداد شهروندان و جمعیت رتبه‌های بعدی به شهرهای زیبای ملبورن، بریزبِن، پرت و آدلاید می‌رسد. به‌طورکلی برای مهاجرت به استرالیا، دو شهر سیدنی و ملبورن از اولویت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند زیرا امکانات آموزشی، کاری و خدماتی گسترده‌تری دارند و امکان پیشرفت بیشتری در آن‌ها فراهم است.

ملبورن حدود چهار میلیون جمعیت دارد و پایتخت ایالت ویکتوریا، یکی از مهم‌ترین ایالت‌های کشور زیبای استرالیا محسوب می‌شود. ملبورن یکی از شهرهای فرهنگی جهان ازنظر یونسکو هست.

فهرست شهرهای استرالیا بر اساس اولویت‌های مهاجرت و اقامت دائم به این کشور

شاید بپرسید برای مهاجرت به استرالیا کدام شهر را انتخاب کنیم. همان‌طور که بالاتر گفتیم ملبورن و سیدنی دو گزینه‌ی اصلی هستند. در اینجا مهم است انتخاب کنید قصد شما از مهاجرت به استرالیا چیست؟

آیا برای ادامه تحصیل به این کشور می‌روید یا برای کار و یا برای ….؟ در ادامه جدول فهرست شهرهای استرالیا را ارائه نموده ایم.

ملبورن قطب اصلی آموزش عالی و تحقیقات در استرالیا محسوب می‌شود. اگر علاقه‌مند به هنر و فرهنگ، جهانگردی، مد و زیبایی، ورزش و تفریحات گوناگون هستید ملبورن را برای اقامت انتخاب کنید. اگر توانایی ورزشی دارید، ملبورن یکی از موفق‌ترین شهرها درزمینه ورزش در فهرست شهرهای استرالیا است.

اما اگر برای کار به استرالیا مهاجرت می‌کنید، سیدنی مرکز فعالیت‌های تجاری و صنعتی استرالیا محسوب می‌شود.

ملبورن یکی از مهم‌ترین خواستگاه‌های صنعت فیلم‌سازی و سینما است که دانشکده‌های بسیار معتبری در این زمینه دارد. همچنین دانشکده‌های موسیقی این شهر بسیار معروف هستند و فارغ‌التحصیلان زیادی را آموزش داده‌اند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 2

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن